Day 6. Marktwelkom, in de finale en schulden - Reisverslag uit Bukit, Indonesië van Ninon Smit - WaarBenJij.nu Day 6. Marktwelkom, in de finale en schulden - Reisverslag uit Bukit, Indonesië van Ninon Smit - WaarBenJij.nu

Day 6. Marktwelkom, in de finale en schulden

Blijf op de hoogte en volg Ninon

22 Juli 2016 | Indonesië, Bukit

Vannacht weer pas zo laat in slaap gevallen, rete irritant dat het ritme er nogsteeds niet inzit. Overdag voel je je halverwege de dag dan een beetje moe, maar ’s avonds lig je dan maar weer te wachten tot je in slaap valt. Maaaaar, mijn wekker was wel weer de remix van de bollywood film van mijn buurman! Die vond zeker ook dat ik alweer veelste lang in bed lag. Ik danste zo m’n bed uit.
Na een relaxt ontbijtje ben ik met de tuk tuk naar een marktje hier verderop gegaan. We reden de markt op, my god wat een lucht zeg. Alsof de beesten daar persoonlijk hun uitwerpselen voor je hebben neergelegd als verwelkoming.
Na dit warme welkom, want warm was het zeker wel, beetje rondgestruind op de markt. Hier en daar een babbeltje gemaakt, wat rondgekeken en toen weer richting Bukit Lawang terug gelopen. Dit bleek ook een hele makkelijke weg te zijn, maar wederom weer interessant en leuk om te wandelen. Leuk om te zien hoe verschillend mensen leven, hoe vrij die kids zijn, de dieren lekker rondscharrelen, de was buiten hangt te drogen, buren lekker ouwehoeren met elkaar en het leven gewoon gaat zoals het gaat.
Terug in het dorpje een beetje bij de winkeltjes rondgekeken en wilde daarna nog wat geld pinnen bij een kantoortje. Aangezien er hier geen ATM is doen veel gasten het hier. Maar toen kwam ik er dus achter dat je hier alleen geld kon pinnen met een creditcard. En omdat ik die iets te laat heb aangevraagd en maandag toen ik hier al zat ‘al’ een mailtje kreeg dat mijn aanvraag is goedgekeurd, heb ik daar dus helemaal niks aan.
Klein beetje een naar gevoel, want ik moest mijn kamer, was, eten en bus terug nog betalen. Maar zoals ik eerder al zei zijn het hier hele aardige en vooral relaxte mensen, dus ik mocht nu alvast een deel betalen en morgen zal de taxidriver dan even langs een ATM rijden en mag ik de rest van het geld aan hem geven. Dus hier zit ik, 6 dagen in Sumatra en nu al een schuld. Zal ik maar niet aan mn vader vertellen die bij de schuldhulverlening heeft gewerkt haha. Sorry pap!
En net toen ik klaar was met het deels afrekenen van mijn schulden, kwamen de Duitsers terug van hun trek en zaten we zo weer bij te babbelen. 2 Nederlandse jongens die toevallig uit Pijnacker en Bergschenhoek kwamen, joinden ons later ook nog en zo hebben we nog 4 soorten kaartspelletjes zitten spelen. Ik was na een tijdje helemaal de weg kwijt welke regels nou bij welk spelletje hoorden.
Gelukkig werden alle spelletjes even doorbroken met een jungle quiz. De winnaar zou gratis rondje bier krijgen, die hebben we helaas niet gewonnen, maaaaar we zaten wel in de finale!
Na nog een laatste rondje shithead zijn we allemaal naar de kamers vertrokken. Is mijn tasje weer ingepakt en is het laatste nachtje in Sumatra dan echt aangebroken. Ik heb hier genoten, maar kijk heel erg uit naar nieuwe avonturen in Java. Haha ik klink nou net als een kinderprogramma, en ook dus bij deze: lezen jullie volgende keer weer mee voor nieuwe spannende verhalen van Ninon op reis?!

  • 23 Juli 2016 - 07:16

    Joyce:

    Tuurlijk lees ik weer mee! Kom maar op met die avonturen!
    Wat ben je een prachtige reis aan het maken, meissie. En zo te zien geniet je volop

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ninon

Actief sinds 18 Juli 2016
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 7141

Voorgaande reizen:

18 Juli 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: