Day 20. Op de fiets, sunset en een zwug - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Ninon Smit - WaarBenJij.nu Day 20. Op de fiets, sunset en een zwug - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Ninon Smit - WaarBenJij.nu

Day 20. Op de fiets, sunset en een zwug

Blijf op de hoogte en volg Ninon

05 Augustus 2016 | Indonesië, Gili Trawangan

Aangezien mijn roomies vandaag een dagje naar Lombok zijn en al om 7 uur vertrokken heb ik de kamer even lekker voor mezelf en de tijd om alles bij te werken.
Eveline en Helen zouden eigenlijk vandaag weggaan, maar ze konden hun bootticket omboeken en hebben een hostel voor een nachtje gevonden dus hebben we nog een hele dag met z’n allen!
Eerst hebben we even heel lui bij een tentje waar de airco het dikke prima deed zitten lunchen.
Hierna zijn we op onze fiets gestapt en zijn we wat verder dan de mainstreet gereden, op zoek naar een mooi stukje strand. En dat hebben we gevonden hoor. Wat is het toch een verwennerij voor het oog al die witte stranden met die superblauwe zee. Maar in de zee komen en daar overleven is toch nog wel een dingetje. Vol enthousiasme liepen we de zee in wat al gauw in strompelen veranderde omdat er dus na een klein stukje heel veel stenen lagen. En hoe verder we de zee in gingen hoe ruiger de zee werd dus af en toe lekker een plas zout water in je giechel was niks raars.
We waren er gauw klaar mee, en na een flinke klautersessie waar je veel ‘au’voorbij hoorde komen omdat iemand weer op een scherpe steen was gaan staan lagen we dan eindelijk op onze zitzakken te chillen op het mooie Gili.
Na een middagje hier kregen we ook wel weer een beetje honger, en ik wilde nog graag de sunset zien aan de andere kant van het eiland dus gingen we weer op pad. Jelte had een tussenweg gevonden om daar te komen dus na een minuut of 20 door de zandpaadjes gefietst te hebben kwamen we dan uit bij de andere kant. Wat ook wel een beetje gebruikt wordt voor veel stelletjes en honeymoon perikelen. Ik geef ze groot gelijk want het was prachtig. We zaten bij een tentje waar iemand ook live hele relaxte muziek aan het zingen was. En na de standaard fotosessie bij de swing die iedereen maakt, maar geef ze ongelijk want het geeft mooie plaatjes, ging de zon dan langzaam ten onder. En toen ik daar zo stond met m’n voeten in het zand, die relaxte muziek op de achtergrond, de aangename temperatuur en was het echt wel weer even een geluksmomentje.
Of zoals Helen zou zeggen, en ook zei: ‘oh man ik kan wel janken’.
En die uitspraak deed ze wel eens in negatieve vorm, maar gelukkig was dit in positieve vorm. Wat me ook gelijk eventjes brengt op het onderwerp van uitspraken. Want in Sumatra heb ik al het woordje ‘savage’ geleerd, maar deze groep mensen leren me ook wel weer nieuwe dingen hoor.
Zij kennen het woordje ‘teut’ bijvoorbeeld niet. Maar als ze dronken zijn dan noemen ze dat ze ‘blauw’ of ‘katjelam’.
Verder kwamen de uitspraken: zwug (= zweetrug), kantje klappen ( = we gaan), we gaan pia ( = we gaan naar huis) en torries ( = verhalen) ook nog voorbij. Vooral dat ... klappen kwam vaak voorbij. ‘even koffie klappen. Even broodje klappen’. En ik moest met mijn juffenhoofd dan gelijk weer denken aan woorden knippen en plakken. Even broodje klappen werd dan: brood- je. Ja call me crazy, ik geef je groot gelijk haha.
Na de zonsondergang in het donker weer naar huis gefietst wat ervoor zorgde dat ik mijn slippers ben verloren uit mijn mandje door al dat trillen door die zandpaadjes. Gelukkig had ik in Java al een reservepaar voor wel 9.500 roepiah gekocht. Dat is zo’n 60 cent. Hey big spender.
In de avond na een flinke chilling bij Jelte en Bram thuis toch nog een laatste avondje wezen stappen om de dagen hier af te sluiten. Je kunt toch niet je laatste avond op party eiland Gili T thuis gaan zitten he.
Na het stappen kwam ik net zoals mijn vorige avond 1 van m’n Zweedse popjes tegen, slapend op de zitzakken bij ons hostel. Gister vond ik popje nr. 2 daar met een poes in haar handen, in slaap dommeld. Blijkbaar hadden ze een Zweedse ruzie gehad en mocht ze van de ander de kamer niet meer in, en wilde ze dat ook niet meer. Toen heb ik haar mee naar de kamer meegenomen en in bed gestopt. Maar vanavond lag popje nr. 1 daar want de ander was met een jongen mee naar huis en ze wilde op haar wachten. Goed, daar ging ik weer in mijn grote zussenrol en nam haar ook maar gewoon even mee naar de kamer waar ze binnen 2 seconden in bed lag te slapen.
Karma, check.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ninon

Actief sinds 18 Juli 2016
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 7146

Voorgaande reizen:

18 Juli 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: