Day 26/27. Traveling back home - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ninon Smit - WaarBenJij.nu Day 26/27. Traveling back home - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ninon Smit - WaarBenJij.nu

Day 26/27. Traveling back home

Blijf op de hoogte en volg Ninon

11 Augustus 2016 | Singapore, Singapore

Na een kort nachtje even lekker wakker geworden met de meisjes en de dag en avond ervoor besproken. Hierna een hapje gegeten met een prachtig uitzicht op de rijstvelden. Mooi laatste ontbijtje. De eigenaar van het hostel, Ernest had ons weggebracht. Ik had hem gevraagd of hij een taxi wilde bestellen zodat ik om 12 uur naar het vliegveld gebracht kon worden. Maar hij zou me wel even voor 200.000 wegbrengen. Eerste reactie was: oke! Maar later dacht ik; eh nee ik wil echt geen uur tot 1,5 uur met hem in de auto zitten. Dus ik zei hem dat ik liever een taxi wilde. Reageerde hij helemaal verontwaardigd, waarom dan, en waarom zou je hen geld geven als je hem ook het geld kon geven. Het zou toch hetzelfde kosten blablabla. Was echt een ongemakkelijke, nare situatie. De zoveelste met hem. Uiteindelijk heeft hij een andere taxi gebeld en heeft het ritje me 150.000 roepiah gekost. Later Ernest.
Maar voordat ik de taxi instapte heb ik de meiden natuurlijk even een hele dikke knuffel gegeven.
Eerste 10 minuten van de taxirit heb ik ook alleen maar zitten snotteren. Alle vermoeidheid en emoties kwamen weer even los. Zo fijn om weer naar huis te gaan. Gewoon weer mijn eigen vertrouwde omgeving en mensen. Maar ik heb ook zo’n fijne tijd met die meiden gehad. Zij hebben deze vakantie echt zoveel leuker en fijner voor me gemaakt. Zulke lieve meiden, zitten echt in mijn hart. De fijne inhoudvolle gesprekken afgewisseld met heel veel lachen en grappige momenten.
Zij hebben me echt leren genieten en zorgen voor mezelf. Als het even minder ging konden we samen lekker klagen bij elkaar, om er vervolgens weer om te lachen hoe we aan het zeiken waren. Ik denk dat ik het meest heb geleerd deze vakantie dat het gaat om wat ik graag wil. Dat ik meer moet stilstaan bij waar heb ik nu behoefte aan? En ook echt die tijd ervoor nemen. Beter voor mezelf zorgen. Voel je je veel beter bij.
En dat ik zoveel dingen maar vooral mensen in mijn leven heb om dankbaar voor te zijn.
Klinkt vast cliché maar ik ben zo gezegend met alle lieve mensen om me heen. Kijk er ook echt naar uit om iedereen weer te zien als ik terug ben.
Maar eerst moet ik nog een reisje van zo’n 22 uur maken. Na mijn zweterige ritje in de taxi, waar ik echt letterlijk van de bank gleed. En niet omdat ik nou zo’n leuke taxichauffeur had maar door dat de airco een beetje kwijt was en de meneer van die goedkope nepler/ plastic banken had.
Na 2 uurtjes van Denpasar naar Singapore vliegen heb ik een 6 uur durende stop in Singapore gehad. Klinkt lang, maar ik had gehoord dat er heel veel te doen was daar en dat er zelfs een zwembad was dus ik had mijn bikini al in mijn handbagage zitten. Maar helaas, het zwembad was dicht toen ik er was. De bioscoop was ook nog eens eventjes gesloten dus ik heb mezelf op andere manieren moeten vermaken. Er was een butterfly garden, echt een tuin vol met planten en rondvliegende vlinders. Ze hadden er ook een kas waar ze de transformatie van een cocon naar een vlinder stap voor stap lieten zien. Heel interessant. Hierna heb ik mezelf even getrakteerd op een bekend westers maaltje bij de Burger King. Er waren ook echt nog heel veel andere tentjes met eten hoor. Maar ik kan geen Indonesische menukaart met daarop van die vage plaatjes van sate met rijst, of zo’n bak met noodlesoup met een ei erop meer zien. En die luchtjes was ik ook helemaal klaar mee dus geef mij maar gewoon een burgertje. Nog een half uurtje in de massage stoelen gezeten en vervolgens alvast even 3 uurtjes geslapen.
Uiteindelijk 1,5 uur later met het vliegtuig vertrokken dan gepland was. Er werden 2 vluchten samengevoegd en er was gedoe met families die dan niet samen zouden zitten etc. Dus toen dat eindelijk geregeld was kon iedereen het vliegtuig in. Daar maakte ik kennis met mijn buurmannen van de komende 13 uur. 2 leuke broertjes van 10 en 12 jaar oud, waar ik gelijk lekker mee kon babbelen. En babbelen dat kon de oudste die naast mij zat zeker. Als je denkt dat ik kan kletsen, moet je eens naast hem gaan zitten. Wilde ik net een film gaan beginnen, 3 minuten later begon hij weer. Maar gelukkig hebben kleine mannetjes ook veel slaap nodig en vond ik het verder ook gewoon wel heel gezellig met hem hoor.
En nadat het vliegtuig geland was ging het eigenlijk heel snel. Na een toiletbezoekje kon ik meteen mijn tas van de band afhalen die precies naast de uitgang van het vliegtuig lag. En vanuit daar kwam ik de uitgang richting de bewoonde wereld na 5 meter ook alweer tegen.
Eigenlijk zou Yentl me komen ophalen maar die kon geen vrij meer krijgen dus Stephanie zou me op komen halen. Maar toen ik de ontvangsthal inliep stond niet Steef daar, maar mijn ouders die eerder terug van vakantie waren gekomen om me op te halen, Yent die toch iemand had kunnen regelen, Esra, Kelly en Bob daar! En ze hadden een heel leuk bord met ‘Welkom terug lieve Ninon!’ en een heleboel hartjes ballonnen met daarop ‘Welkom thuis Nini’ erop. Superlief! Echt heel fijn thuiskomen. Na wat boodschapjes gedaan te hebben kwam ik dan eindelijk weer thuis in mijn eigen, vertrouwde fijne huisje. Maar niet voordat ik eerst de leukste overbuurvrouw Maudie naar buiten heb gelokt en een hele dikke knuffel heb gegeven. Met papa, mama en Maud nog even wat gedronken en wat nagekletst en nu zit ik frisgedoucht weer lekker alleen te genieten op mijn eigen bank. Heb een awesome reis gemaakt, but nothing beats a good home.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ninon

Actief sinds 18 Juli 2016
Verslag gelezen: 1122
Totaal aantal bezoekers 7158

Voorgaande reizen:

18 Juli 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: