Day 13. Dolphins, wasgraaiers en nieuwe kittens - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Ninon Smit - WaarBenJij.nu Day 13. Dolphins, wasgraaiers en nieuwe kittens - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Ninon Smit - WaarBenJij.nu

Day 13. Dolphins, wasgraaiers en nieuwe kittens

Blijf op de hoogte en volg Ninon

29 Juli 2016 | Indonesië, Malang

Wat heerlijk om eens een nacht goed te slapen! Ondanks dat de wekker weer om half 6 ging voelde ik me al stukken beter. Ochtend nummer 3 vroeg opstaan was het zeker waard. Met z’n 3-en gingen we in een bootje de zee op. Omdat het nog zo vroeg was hebben we ook vanaf hier weer een prachtige zonsopgang kunnen zien. Eenmaal aangekomen verder op zee hebben we meerdere dolfijnen gezien. Eveline probeerde ze nog te lokken door een dolfijnengeluidje te maken, waar ik elke keer van in de lach schoot, maar wat wonderbaarlijk genoeg wel werkte want vaak kwamen ze tevoorschijn nadat zij ze ‘geroepen’ had. We hebben ze van ver af gezien maar ook een paar keer heel dichtbij naast de boot. Amazing. Zulke gave dieren.
Na een uurtje vaarden we weer terug en met een ochtendzonnetje die al flink scheen had ik weer even een geluksmomentje en schoot ik even vol van waardering voor alles wat ik heb en kan doen. Dat ik gezegend ben met een goede gezondheid, een liefdevol gezin en schatten van vrienden en vriendinnen. Een veilige thuishave, de tijd, ruimte, en mogelijkheden om mezelf te onwikkelen, ontdekken, te reizen, te doen wat ik wil. De luxe van alles wat ik thuis heb en bijna zo vanzelfsprekend is maar als je hier bent echt weer even duidelijk wordt dat dat niet zo is.

Na mijn banana pancake with chocolate hebben we onze bikini aangetrokken en hebben we heel de dag naast het zwembad doorgebracht. Waar ook een kat de he-le dag aan het miauwen/ janken was. Het hield niet op gewoon. En over de gehele dag verspreid hebben we 3x gezien hoe er nieuwe kittens gemaakt werden. Of zoals een meisje zei tegen haar moeder: ‘ze krijgt zo een nieuwe baby mam’. In de middag heb ik nog een wandelingetje op het strand gemaakt en hier mooie schelpen gevonden. Daarna nog even een paar uurtjes liggen tukken want ik was echt op van vermoeidheid.
Helen en ik hebben ook even onze was weggebracht wat ook echt weer voor een beetje verbazende momentjes zorgde. Je moet namelijk als je je was hier doet opschrijven wat je allemaal laat wassen, hoeveel je van iets hebt en hoeveel je dan moet betalen. In Sumatra was dit voor mij gedaan, maar hier moesten we dit zelf doen. Eerst wilde die gozer achter de bali daar eventjes gaan bekijken en tellen wat we allemaal in onze wastas hadden zitten, maar wij vonden het toch niet zo’n strak plan dat al onze panties en andere vieze kleren zo open en bloot over de bali verspreid zouden liggen. Dus werden we meegenomen naar het washok en mochten we zelf alles gaan tellen en in de wasmand daar gaan doen. Helen en ik schoten regelmatig in de lach toen we dit deden. Ook weer eens meegemaakt moet je maar denken haha.
Na het avond eten samen met een Iers stel nog een drankje gedaan bij een ander hotel, waar ze superleuke aankleding hadden. Schommelend op een schommel heb ik uit mijn 1e kokosnoot gedronken, wat helaas niet zo lekker was als dat ik gehoopt had.
Bij het 2e barretje was er een live band aan het spelen en heeft Eveline nog een live optreden gegeven wat erg gaaf was.
En nu alweer het laatste avondje in het mooie hotel van Lovina Beach!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ninon

Actief sinds 18 Juli 2016
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 7168

Voorgaande reizen:

18 Juli 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: