Day 18. Oreo's, kotsers en Ikeapopjes - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Ninon Smit - WaarBenJij.nu Day 18. Oreo's, kotsers en Ikeapopjes - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Ninon Smit - WaarBenJij.nu

Day 18. Oreo's, kotsers en Ikeapopjes

Blijf op de hoogte en volg Ninon

03 Augustus 2016 | Indonesië, Gili Trawangan

Beetje onrustig geslapen vannacht en was ook alweer om 7 uur wakker. Gelijk gaan douchen( warme douche, hallelujaaaa), tas ingepakt en zo is het dus dat ik om 08:15 alles al klaar heb liggen voor mijn vertrek van 11:00. Say what?! Ja, ik ben er zelf ook wel ondersteboven van.
Om half 9 al even richting de supermarkt om een fles water en oreo’s voor onderweg te kopen. Oreo’s en een wc-rol is hier iets dat standaard in mijn tas zit. Oreo’s omdat ze gewoon te lekker zijn, ik zo mijn chocolade shot weer een beetje binnenkrijg en ze heel mooi meegenomen niet smelten onderweg. En de wc-rol omdat het hier altijd een surprise is of het aanwezig is in de wc. Vooral in Sumatra en Java prees ik mezelf de hemel in dat ik weer aan de wc-rol gedacht had toen ik weer boven dat gat in de grond hing en erachter kwam dat ze het ook hier weer ‘vergeten’ waren op te hangen. En dan vraag ik me toch af hoe die vrouwen dat hier doen hoor.. of eigenlijk wil ik daar niet aandenken. Nee. Gadver.
En dan kan je er wel een emmertje naast zetten of een douchekop ophangen.. nee stop it, niet aan denken. Nien, jij hebt gelukkig je wc papier.
Oja en over oreo’s gesproken, ze hebben hier echt wel zo’n 6 verschillende smaken van die vulling wat ertussen in zit. Bosbessen, caramel, chocola. Ook verbaas ik me over de smaken chips die ik tegenkom. Zeewier, sushi, chocola, heel veel soorten chili en pepers. En hier is het blijkbaar ook gewoon om aan de ene kant van een broodje chocola te doen, en dat dan te combineren met kaas. Echt, hoe kom je erop?! En wat een verspilling van beide smaken.
Goed, terug naar de ochtend. Ondanks dat het voor mijn doen vroeg was om al op pad te zijn, was het op straat alweer een drukte van jewelste. Oppassen dat je niet aangereden werd door een scootertje, of dat je zelf in een bakje met bloemen gaat staan. Ze hebben hier o-ver-al op straat, in kamers, naast beelden, bakjes met bloemen en wierrook staan. Ruikt heel lekker en is echt schattig om te zien, maar je ziet ook regelmatig van die vertrapte bakjes staan waar dan weer zo’n toerist op heeft gestaan omdat die het ook niet gewend is dat je dat voor je neus krijgt als je een winkel uitstapt. Soms lopen ze hier ook opeens rond in het hostel met een schotel met bloemen en wierrook en verspreiden ze weer wat lekkere luchtjes.

Om 11 uur werd ik opgehaald door de shuttlebus die me naar de boot naar de Gili´s zou brengen. Daar in de mensenmassa wachtende kwam ik nog een meisje tegen die ik in Yogjakarta heb leren kennen, en op de boot nog een Engels stel die ik helemaal terug in Sumatra heb ontmoet. Hoe klein kan de wereld zijn he.
Eenmaal varende op de boot heb ik eerst een deel van een film gekeken, en ben daarna boven op het dek geklommen. We zaten op de snelle boot dus het was een heftige rit. Vonden sommige mede passagiers ook, de kotszakjes werden gretig aangenomen.
En ja hoor, na 2 uur varen waren daar dan de witte stranden van Gili Trawangan.
Met mn tas op m´n rug door de bikinidragende mensenmenigte heen op naar m´n hostel. Daar aangekomen meldde ik me bij de Australische eigenaar en in ruil voor mijn paspoort kreeg ik mijn handdoek (goeie ruil al zeg ik het zelf) en leidde hij me naar mijn kamer waar ik mijn 2 bestelde Zweedse Ikea popjes ontmoette. Met andere woorden, ik heb 2 Zweedse meisjes als roommate en die zijn heel lief en jong, maar ook lekkere meisjes-meisjes.
Ze halen stapels kleren, sieraden, 4 paar hakken en en andere make-up zooi uit die backpack waarvan ik alleen maar kan raden hoe ze dat in godsnaam mee hebben gekregen. En het is ook niet zo dat ze maar voor een paar weken aan het reizen zijn of 2 weekjes uit een koffer met mooie kleren moeten leven, nee ze zijn al 10 maanden onderweg. Prioriteiten zijn prioriteiten he.
En nadat ik eventjes een bezoekje aan de wc had gebracht, die hier trouwens net zoals de douches in een gigantisch hokje zijn, je kan zeg maar gemakkelijk nog 2 wc-potten kwijt, met zijn 5-en onder de douche of gewoon ellelange benen hebben in die ruimte, gingen we met z’n 3-en even een hapje eten. Dat wil zeggen: ik at lekker een hele pizza op en zij deelden er eentje want ze hadden niet zo’n honger. Om vervolgens op de kamer wel meteen aan de zakken chips te beginnen die we net gekocht hadden. En om daarop weer te zeggen dat ze zo vol zitten en dat niet wilden voor vanavond met uitgaan. Struggles, struggles, struggles. Maargoed, na een douche heb ik m’n kleren aangedaan, haren geborsteld en m’n wimpers gedaan en was ik klaar om te gaan. Maar mijn popjes moesten nog hun kleren uitzoeken, haren krullen en make-up opdoen. 3 uur later... haha nee maar verder zijn ze wel heel lief hoor. Vond ik vooral toen ze zeiden dat ze vonden dat mijn gezicht op dat van een Victoria’s secret model leek. Even allemaal: aaaah. Zo onrealistisch maar toch bedankt.
Tijdens het klaarmaken raakten we ook aan de praat met onze 2 overbuurmeisjes uit Duitsland en zijn we uiteindelijk met hen wezen stappen.
De Gili eilanden staan bekend om hun witte stranden, maar Gili T is echt het party eiland. En net zoals in andere stapplaatsen heb je hier 1 lange straat met barretjes en kleine discotheken.
En omdat het hier zo klein, ik heb gehoord dat je binnen 1,5 uur het hele eiland om kan lopen, is heb je elke avond 1 discotheek wat dan the place to be is en waar heel het eiland dan heen gaat.
Dus daar waren wij ook te vinden!


  • 05 Augustus 2016 - 10:21

    Joyce:

    Kijk, Nini, die meisjes weten gewoon wat een mooie kop is en die heb jij toevallig!
    Toch grappig om te weten dat hoe klein een eiland ook is, er toch een"strip" is...
    Have fun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ninon

Actief sinds 18 Juli 2016
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 7181

Voorgaande reizen:

18 Juli 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: