Day 10. Even geduld aub,treinhoppen en slappe lach - Reisverslag uit Bukit, Indonesië van Ninon Smit - WaarBenJij.nu Day 10. Even geduld aub,treinhoppen en slappe lach - Reisverslag uit Bukit, Indonesië van Ninon Smit - WaarBenJij.nu

Day 10. Even geduld aub,treinhoppen en slappe lach

Blijf op de hoogte en volg Ninon

26 Juli 2016 | Indonesië, Bukit

05:00
De maandag loopt zo heel natuurlijk over op de dinsdag, want we zijn ondertussen nogsteeds onderweg. En wat hebben we tussen 01:30 en nu alweer veel nieuwe dingen meegemaakt. Als eerste moesten we niet op het perron uitstappen maar moesten we nog een stukje over het spoor wandelen. Aangezien we nog 5 uur op de volgende trein moesten wachten wilden we dit gewoon op het station doen. Maar er werd ons verteld dat dit niet mogelijk was want het station ging sluiten en zou om 04:00 weer openen. Dus in de tussentijd moesten we maar even wat anders zoeken. Jaa.. sta je dan.. We zijn een rondje om het station gelopen en kwamen uiteindelijk uit bij een overdekt stuk bij een andere ingang. Hier zouden we ons de komende 5 uur moeten redden en onszelf vermaken. Een beetje beduust zaten we om ons heen te kijken in wat voor situatie we nou weer beland waren. Gelukkig konden we nog lachen om deze ietswat bizarre situatie. Naast ons lag een meisje op een bank te slapen, de drukke weg is hier nooit rustig en er zijn constant mensen op straat die je aankijken. Gelukkig had mijn laptop nog genoeg batterij en had ik de show ‘Even geduld aub’ ( heel toepasselijk in deze situatie) van Jochem Meyer erop staan. Zakje nootjes, busje pringles en een flesje water en we vermaakten ons de komende 1,5 uur wel.
Maar ook deze show was toch wel eens afgelopen en moesten we nog een half uurtje wachten totdat het station openging. Omdat onze ogen ondertussen niet meer zo makkelijk open bleven hebben we onze spullen bij elkaar gelegd en probeerden we wat te gaan slapen.
Alleen waren er al fanatieke locals die om kwart voor 4 al ongeduldig stonden te wachten tot het station openging. En om daar nou opeens 2 blanke toeristen te zien liggen vonden we ook een beetje ongemakkelijk. Dus zijn we maar weer op het bankje gaan zitten en hebben we met derest meegewacht. Gelukkig konden we ondanks alles nogsteeds lachen. Eigenlijk omdat ik zo moe was kreeg ik ook een beetje de slappe lach omdat ik nogsteeds niet kon beseffen wat we nou allemaal aan het doen waren. Omdat we toch lekker op tijd waren, onze trein gaat om 06:20, wilden we ook maar alvast gewoon inchecken.
Het is maar goed dat we dit al op tijd hadden gedaan, want blijkbaar stonden we bij het verkeerde station. Van vermoeidheid en een typisch iets wat mij kan overkomen pieste ik bijna in m'n broek vn het lachen. Het is toch ook een situatie ook he. Lig je eerst als een soort zwerver voor 2,5 uur voor het station te wachten, blijk je al die tijd voor het verkeerde station te liggen.
Maar, er is meeeeeer. Ja de humor houdt niet op. Uiteindelijk met een taxi naar het andere station gebracht en probeerden we ons daar nog een keer in te checken. Dit lukte niet. Van computer naar loket en weer terug, kregen we eindelijk onze tickets. Maar toen we onze boardingpassen wilden laten uitprinten door met onze tickets in de checken, lukte dit weer niet. Hup weer naar dezelfde computers en loketten en weer terug. Bleek dus, dat ik de tickets voor 26 augustus had geboekt in plaats van 26 juli. Dat meeeen je niet, ja ik hoor het je denken. Dus wel.
Eind goed al goed zitten we nu voor het station op de trappen te wachten tot we mogen inchecken, want dit mag pas om 06:00 uur.
Ik hoop dat alles goed gaat en dat we om 08:10 aankomen in Malang. Daar moeten we nog een taxi pakken naar ons hostel en hoooopelijk mogen we dan gewoon al onze kamer in en kunnen we gaan slapen! Was mn ritme al niet naar de filestijnen dan is dat het nu wel.
To be continued...

Ondertussen is het 16:00 uur hier en hebben we al even gedoucht, gegeten en de tour voor morgen geboekt. Vannacht worden we om 01:00 uur uur opgehaald voor het bezoek aan de Bromo vulkaan. Vanuit daar rijden we door naar een guesthouse. Die volgende ochtend, donderdagochtend dus, gaan we naar Ijen, een krater een stuk verderop. Vanuit daar zullen onze wegen weer scheiden en gaat Menno eerst naar Java en dan naar Vietnam en zal ik de boot naar Bali pakken.
Nu dit allemaal geregeld is, is het tijd om te relaxen en vroeg het bedje in te duiken.

• 26 Juli 2016 - 17:39

Maud:

Hahahahhaha allemaal ninonnetjes. Love it!!!

• 27 Juli 2016 - 01:03

Joyce:

Hoe krijg je het voor elkaar???
    Maar uiteindelijk is het goed gekomen, ook wel weer knap!!

• 27 Juli 2016 - 09:02

Shannon:

Ze moeten een tv-programma maken van je avonturen!! Je schrijft heeel leuk Nien!! En wat maak je veel mee, geniet ervan!!